Wednesday, May 19, 2010

Di manakah letaknya aku sebagai hamba Allah??!!...

Soalan yang sentiasa bermain di kepala, berlegar-legar di setiap saat dan waktu....aku selalu bermuhasabah diri....kerja tidak pernah habis...apa yang ku cari dalam hidup ini?adakah bahagia yang sementara?masa yang panjang yang tiada penghujung.....YA ALLAh tunjukilah daku jalan yang lurus iaitu jalan yang Kau redhai yng aku berada tenang...walaupun kau ambil nyawaku sekalipun aku sanggup....aku tersepit antar perasaan wanita...x tau untuk meluahkan...adakah ini yang ku cari selamna ini.......suami/....anak?...kerjaya?...........atau apaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....kenapa hidup ku selalu di duga?adakah Allah menjanjikan sesuatu yang baik untukku atau sebaliknya??....aku keliru yang amat sangattttt....atau aku seorang hamba yang tak tau mensyukuri nikmatmu Ya Allah...betul kata pepatah ingat lima sebelum datangnya lima....


رب أعظ نفسي تقواها وزكها أنت وليها ومولاها
" Ya Allah,berikan ketakwaan kepada jiwaku, Engkaulah sebaik-baik yang menyucikan, Engkaulah penolong dan memberi perlindungan." (Riwayat Imam Ahmad daripada Aisyah)

اللهم يا مقلب القلوب ثبت قلبي على دينك
"Ya Allah, Tuhan yang membalik-balikkan hati, tetapkanlah hatiku dijalan agama-Mu." (Riwayat at-Tarmizi daripada Anas bin Malik)

No comments:

Post a Comment